Le Croissant
Under min tid som Marknadsansvarig och Creative Director på cafékedjan Le Croissant hade jag ett övergripande ansvar för en omfattande och rikstäckande kampanj vi kallade "Månadens rätt", som pågick löpande i över ett års tid, där 40 enheter omfattades av kampanjen.
Jag tog personligen initiativet till kampanjen och drev den från idé till verklighet och slutförande. Mitt arbete inkluderade:
Strategi och planering
Utformade hela kampanjupplägget och tog fram en detaljerad marknadsplan för varje månad.
Identifierade och tog personlig kontakt med kända profiler och influencers som vi samarbetade med.
Förhandlade och skrev avtal med samtliga profiler.
Produktion och innehåll
Tog fram allt kampanjmaterial: från idé, manus och storyboard till färdiga filmer, foto, grafik och trycksaker.
Producerade och levererade rörligt material och stillbilder anpassade till både digitala och fysiska kanaler.
Samordning och kommunikation
Höll löpande kontakt med alla profiler och samarbetsparter genom hela kampanjperioden.
Ansvarade för distribution och implementering av kampanjmaterial på samtliga cirka 40 caféenheter runt om i Sverige.
Stödde platschefer och personal med instruktioner, material och kommunikation kopplat till kampanjen.
Resultat
Kampanjen blev en viktig del i varumärkesbyggandet och bidrog till att stärka Le Croissants position som en modern och relevant aktör på marknaden.
Ökade den digitala synligheten och skapade engagemang både online och på plats i caféerna.
Edward Blom presenterar sin månadens rätt.
Reklamfilm till Biograf Victoria i södermalm där vi i anslutning till biografen hade en enhet. Filmen spelades upp innan varje filmvisning. Regisserad av mig. Speaker även skriven och inspelad med min röst.
Kort reel där Magdalena Forsbergs & Tobias Erikssons månadens rätt presenteras. Gjord hemma på min balkong med minimala resurser, men stort resultat.
Samtliga profiler till månadens rätt presenterar sig själva. Reel till SoMe.


